Η επιλογή domain name γίνεται σχεδόν ταυτόχρονα με την έναρξη μίας ηλεκτρονικής επιχείρησης. Πολλές φορές μάλιστα προηγείται αυτής, αν λάβουμε υπόψη ότι ένα έξυπνο, «πιασάρικο» όνομα δύναται να μας δώσει και την ιδέα!
Ποιο είναι όμως το κατάλληλο domain name για τη δική σας επιχείρηση; Με βάση ποιους παράγοντες καλείστε ν’ αποφασίσετε το όνομα του νέου, ηλεκτρονικού επιχειρηματικού εγχειρήματός σας και τι πρέπει ν’ αποφύγετε;
1. Καινοτομία: Η καινοτομία αποτελεί μία λέξη ιδιαιτέρως αγαπητή από το διαδίκτυο και τις μηχανές αναζήτησης. Επειδή ακριβώς το ίντερνετ προσφέρει πολλές ευκαιρίες για ηλεκτρονικό επιχειρείν κι online μάρκετινγκ, ο επιχειρηματίας που θα κάνει τη διαφορά είναι τελικά αυτός που θα ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους. Τόσο λοιπόν για ηθικούς όσο και για νομικούς λόγους, το δικό σας domain name θα πρέπει να μην υπάρχει. Κάντε μία σχετική έρευνα πρώτα.
2. Σύντομο και περιεκτικό: Το όνομα της επιχείρησής σας πρέπει να είναι σύντομο, χωρίς φλυαρίες, περιεκτικό και χαρακτηριστικό. Όσο πιο σύντομο, γρήγορο κι άμεσο είναι, τόσο πιο εύκολα θα «καταχωρηθεί» στη μνήμη του κοινού.
3. Χαρακτηριστικό του αντικειμένου: Από τα πρώτα που πρέπει να σκεφτείτε, είναι η σύνδεση του domain name με το αντικείμενο της επιχείρησής σας. Προφανώς και πρέπει το όνομα να είναι σχετικό με τη φύση του προϊόντος ή των υπηρεσιών που πουλάτε κι όχι απλά να σας αρέσει. Πρέπει δηλαδή να παραπέμπει και στο προϊόν/ την υπηρεσία που προτείνετε στον καταναλωτή.
4. Σύμφωνο με το target group: Το κοινό που απευθυνόμαστε, παίζει πάντα έναν από τους πιο σημαντικούς ρόλους στην επιτυχία ή και την αποτυχία. Γράφουμε ένα άρθρο; Πρέπει να υπολογίσουμε σε ποιον απευθύνεται αυτό. Στέλνουμε ένα mssg στα Social Media; Κάνουμε αυτομάτως το προφίλ του παραλήπτη. Το ίδιο ισχύει και για το domain name. Φτιάξτε λοιπόν στο μυαλό σας το προφίλ του κοινού στο οποίο θέλετε ν’ απευθυνθείτε και φροντίστε ώστε το όνομα που θα δώσετε στην ηλεκτρονική επιχείρησή σας να είναι κατανοητό, «πιασάρικο» και σύμφωνο με τις αρχές ή τη γενικότερη φιλοσοφία αυτού. Εξάλλου το συγκεκριμένο target group θέλετε να προσελκύσετε!
5. Αντιπροσωπευτικό της φιλοσοφίας: Τέλος το domain name θα πρέπει να ακολουθεί την πολιτική και φιλοσοφία μίας επιχείρησης. Ένα «επιθετικό» για παράδειγμα όνομα ίσως να μην ταιριάζει σ’ ένα e-shop που πουλάει παιδικά είδη ή ρομαντικά είδη διακόσμησης για το σπίτι.