Μεταφορά επιχείρησης στο διαδίκτυο

Posted on Απρ 11 2013 - 9:07μμ by Super User

profileEίστε σε φάση που σκέφτεστε να μεταφέρετε την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο; Μήπως πήρατε την πρωτοβουλία να αποκτήσετε και μία ηλεκτρονική- εκτός από φυσική- επιχείρηση; Το mye-shop σας δίνει ορισμένα βασικά tips, τονίζοντας τους κινδύνους επιτυχίας/ αποτυχίας αλλά και τα οφέλη από το λεγόμενο ηλεκτρονικό επιχειρείν.

Ο μετασχηματισμός μίας επιχείρησης σε καθαρά κι αποκλειστικά ηλεκτρονική έχει ως αποτέλεσμα μία μεγάλη αλλαγή του «οργανισμού» της εκάστοτε εταιρείας. Αυτό συνεπάγεται φυσικά κι έναν απότομο διαχωρισμό από το παρελθόν και τις μέχρι τώρα συνήθεις. Επομένως…

• Η αλλαγή θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα σημαντικό διαχωρισμό από τους προηγούμενους τρόπους δράσης, την ανακάλυψη νέων ευκαιριών αλλά και νέων μέσων εκτέλεσης των απαιτούμενων (ανάλογα με τη φύση και το αντικείμενο της επιχείρησης) εργασιών.
• Τα μέλη της επιχείρησης καλούνται να υιοθετήσουν άμεσα τις παραπάνω αλλαγές και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
• Ο εξοπλισμός επίσης μεταβάλλεται, αφού ο συγκεκριμένος μετασχηματισμός προϋποθέτει τη δημιουργία νέων συστημάτων, διαδικασιών και δομών που θα επηρεάσουν κι υπαγορεύσουν τη λειτουργία, το μοντέλο και τη στρατηγική της επιχείρησης.
• Η δημιουργία ενός website δεν κρίνεται πάντα απαραίτητη για το ηλεκτρονικό επιχειρείν. Ωστόσο μία ιστοσελίδα δεν παύει να είναι το πιο δυνατό εργαλείο για την ολοκληρωμένη παρουσίαση των προϊόντων, υπηρεσιών, προσφορών, για τη διαφήμιση, την προώθηση αλλά και την άμεση επικοινωνία με τους πελάτες.

successΠαράγοντες επιτυχίας
Οι Μικρο Μεσαίες Επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το διαδίκτυο ως ένα πολύτιμο επιχειρηματικό εργαλείο, αφού δεν έχουν τους πόρους ν’ ανταγωνιστούν τις μεγάλες επιχειρήσεις. Καλούνται όμως να ρισκάρουν, να προσέξουν ιδιαίτερα τις απάτες και διάφορα άλλα ηθικά θέματα που αφορούν στο ίντερνετ, να το πάρουν απόφαση πως ειδικά στην αρχή θα υπάρχει αβεβαιότητα και να έχουν συνεχή παρουσία. Σε αυτές τις δυσκολίες έρχεται συχνά να προστεθεί κι η έλλειψη γνώσης ή εμπειρίας. Πως μπορούμε όμως να μπούμε σ’ ένα καλό δρόμο για την επίτευξη των ηλεκτρονικών μας στόχων;
1. Ξεκαθαρίζουμε τη φύση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρουμε.
2. Επενδύουμε το κεφάλαιο στο ελάχιστο, έτσι ώστε να έχουμε το μικρότερο δυνατό κόστος σε περίπτωση αποτυχίας.
3. Διατηρούμε τον έλεγχο των αποθεμάτων.
4. Φροντίζουμε ώστε οι μέθοδοι πληρωμών να είναι ευέλικτες και πάνω απ’ όλα ασφαλείς (μέσω φαξ, συνομιλίας ή πιστωτικής κάρτας).
5. Οι υπηρεσίες επίβλεψης, παράδοσης, πληρωμών κτλ πρέπει να χαρακτηρίζονται από ταχύτητα και αξιοπιστία. Για παράδειγμα η συνεργασία με μία εταιρεία ταχυμεταφορών είναι βασική.
6. Όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και τις εφαρμογές, που χρησιμοποιούνται.
7. Η πλοήγηση πρέπει να είναι εύκολη κι ο καταναλωτής να μη δυσκολεύεται σε καμία υπηρεσία.
8. Η προώθηση μέσω καταχωρήσεων σε καταλόγους και μέσω των μηχανών αναζήτησης ή των Social Media αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά όπλα μίας νέας ηλεκτρονικής επιχείρησης. Έτσι θα μπει γρήγορα και πιο οικονομικά στην ηλεκτρονική αγορά.
9. Λαμβάνουμε υπόψιν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όταν το προϊόν μας αφορά αγορές με πολλούς ανταγωνιστές, η επιβίωση είναι δύσκολη. Μία στόχευση όμως σε μία περισσότερο εξειδικευμένη αγορά, μας δίνει πλεονέκτημα.
10. Δεν αμελούμε ποτέ την ανανέωση της παρουσίας μας στο διαδίκτυο μέσω ό, τι τρόπων έχουμε (Social Media, περιεχόμενο ιστοσελίδας, διαφημίσεις, μάρκετινγκ, καταχωρήσεις).

Καλή επιτυχία!