Πλέον δεν είναι λίγοι εκείνοι που, είτε για οικονομικούς είτε για καθαρά πρακτικούς λόγους, δουλεύουν από το σπίτι. Άλλωστε η τεχνολογία βοηθά πάρα πολύ σε αυτό, ενώ και τα οφέλη είναι πολλά και πολύ σημαντικά.
Ωστόσο, αν ανήκετε κι εσείς σε αυτή την κατηγορία ελεύθερων επαγγελματιών ξέρετε πολύ καλά ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα όσο φαίνονται. Εννοείται ότι και μόνο το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να μετακινείστε για να πάτε στη δουλειά σας είναι πολύ σημαντικό, αλλά η δουλειά από το σπίτι δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση, ιδίως αν έχετε και παιδιά.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που πρέπει να κάνετε, σε γενικές γραμμές, είναι να ορίσετε ορισμένους κανόνες που θα σας βοηθήσουν και τη δουλειά σας να κάνετε σωστά και να συμβιώνετε αρμονικά με τους υπόλοιπους ένοικους του σπιτιού.
1) Ορίστε τον χώρο εργασίας. Μπορεί η κουζίνα να έχει γίνει το… γραφείο σας, ωστόσο θα έχετε καταλάβει και στην πράξη ότι για να δουλέψετε σωστά πρέπει να έχετε έναν χώρο όπου θα μπορείτε να απομονωθείτε και να αφοσιωθείτε σε αυτό που κάνετε. Οπότε μάλλον πρέπει να ξεχάσετε την κουζίνα, που έχετε μετατρέψει σε γραφείο.
2) Προγραμματίστε τις ώρες που θα δουλεύετε. «Προσποιηθείτε» ότι δουλεύετε εκτός σπιτιού και ορίστε πότε και πόσες ώρες μέσα στην ημέρα -ή τη νύχτα- θα εργάζεστε. Δεν θα βοηθήσει μόνο εσάς αλλά και τους γύρω σας, που θα ξέρουν ότι τότε δεν πρέπει να σας ενοχλούν.
3) Αν έχετε μικρά παιδιά στο σπίτι, η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύουν τα πράγματα. Για να τα κρατάτε απασχολημένα, μπορείτε να τα μάθετε να κάνουν δημιουργικά πράγματα μόνα τους (ζωγραφική, χειροτεχνία, επιτραπέζια) ή και να τους αναθέσετε κάποια εργασία που υποτίθεται ότι θα σας βοηθήσει στη δουλειά σας. Έτσι και θα είναι απασχολημένα και θα νιώθουν ότι είναι χρήσιμα.
4) Μοιραστείτε τις δουλειές με τον σύντροφό σας. Το ότι είστε στο σπίτι όλη μέρα δεν σημαίνει ότι πρέπει να φορτωθείτε με όλες τις δουλειές και τις υποχρεώσεις του σπιτιού. Και επειδή τίποτα δεν είναι αυτονόητο, συζητήστε το μαζί του και συνεννοηθείτε πώς θα μοιραστείτε τις δουλειές.
5) Τέλος, προσπαθήστε να μείνετε συγκεντρωμένες. Είναι πολύ δύσκολο η προσοχή σας να αποσπαστεί από διάφορους παράγοντες, όπως τα τηλέφωνα και τα social media, γι’ αυτό πρέπει να τα ξεχνάτε για όσο χρειαστεί, ώστε και πιο γρήγορα να τελειώσετε και πιο σωστά να κάνετε τη δουλειά σας.